You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
ליגת האלופות -  שמשון תל אביב, נערים א' - מרכז
אלופה רשמית ראשונה. שחקני שמשון ת"א (צילום מטעם הקבוצה)

ליגת האלופות - שמשון תל אביב, נערים א' - מרכז

יש לנו אלופה רשמית ראשונה בליגות הנערים והנוער - קבוצת נערים א' של שמשון פזטל ת"א. המאמן, אביב ריין, משתף אותנו בתהליכים שעברה הקבוצה בדרך להשגת התואר

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

פינת "ליגת האלופות" - פינת ההצדעה שלנו לקבוצות שזכו באליפות רשמית, חוזרת לפעילות מבצעית עוד לפני הגעתו של חודש אפריל, זאת לאחר שבשבת האחרונה קבוצת נערים א' של שמשון פזטל ת"א הבטיחה את זכייה באליפות ליגת מרכז, לאחר שזכתה בניצחון בהפרש גבוה על מ.ס כפר קאסם, שמרבית שחקניה מתמודדים עם השפעות צום הרמדאן בתקופה זו. שער שכבש אלעד עותני במשחק מבישול של איתמר בלוך, תוכלו לראות בתחתית הכתבה. המרוויחה הגדולה ביותר מההישג היא קבוצת שנתון 2008, שתזכה לשחק בעונה הבאה בליגה הארצית.

אז איך שמשון פזטל ת"א מוצאת את עצמה כבר בשלב הזה אלופה? ליגת מרכז היא ליגה קצרה בת 18 מחזורים, בשל התפרקותן של שתי קבוצות. בהתאחדות לכדורגל, שאמורה לעשות כל שביכולתה כדי ששחקנים ישחקו כמה שיותר ויגיעו לגיל נוער עם כמות סבירה של יחידות משחק, לא מצאו לנכון לעשות שלושה סיבובי ליגה, כך שהליגה כעת במחזור ה-16 והיא תסתיים ב-6 לאפריל. שמשון פזטל ת"א מוצאת את עצמה בשלב הזה ביתרון של 6 נקודות על פני יריבתה העירונית, הפועל כפר שלם, שגם אם תנצח בשני המשחקים הקרובים ושמשון ת"א תפסיד בהם, שמשון תהנה מעדיפות בפסגת הטבלה בשל העובדה שיחס הניצחונות לטובתה, שכן בשלב הזה שמשון ת"א עומדת על מאזן טוב יותר בשלושה ניצחונות.

כמעט 85.5 אחוזי הצלחה השיגה עד כה של שמשון פזטל ת"א, כתוצאה מצבירה של 13 ניצחונות ושתי תוצאות תיקו. הפסד אחד במאזנה של הקבוצה - 0:1 בתחילת החודש שעבר במשחק הדרבי מול הפועל כפר שלם. כיאה לאלופה גאה שמשון ת"א מתהדרת בהיותה קבוצת ההגנה הטובה בליגה. ההגנה בראשות השוער עילאי כהן ספגה רק 8 שערים, כשמצד שני הקבוצה גם נחשבת לקבוצה הכובשת ביותר בליגה עם 68 שערים - על 22 מהם חתום מלך שערי הליגה, אלעד עותני, על 12 מהם חתום אריאל אטוויל.

אביב ריין, מאמן הקבוצה, שתפס עליה פיקוד לאחר תחילת העונה, עת שסיים פרק ארוך ומוצלח של ניהול מקצועי בחטיבה הצעירה של הכח עמידר ר"ג ואימון קבוצות בשנתונים השונים, שם את הדגשים המרכזיים להצלחת הקבוצה: "יש המון דברים שעזרו לנו לזכות באליפות הזו - אם זה כל התנאים שהעניק לנו המועדון, בראשותם של שי ודדי לוי. האיכות של השחקנים, הרצון שלהם ללמוד ולהשתפר בכל רגע נתון. המשפחתיות של הקבוצה, הגיבוש שלה, החברות של השחקנים היחס שלהם אחד לשני. הפירגון ברגעים הטובים יותר והטובים פחות שהיו במהלך העונה. גם מבחינת הכדורגל, ופרט לתוצאות עצמן".

השפעות המלחמה לא פסחו על התנהלותה של הקבוצה, לדבריו של ריין: "הקבוצה שיחקה את הכדורגל הכי איכותי בליגה. קבוצה שמניעה כדור גם מאחורה בלי לפחד, קבוצה שיודעת ללחוץ גבוה, קבוצה שלוחצת אחרי איבוד כדור. מהמחזור הראשון שלנו ב11.12.23 שמנו לעצמנו מטרת על - כל משחק יוקדש עבור החזרתם של החטופים ולזכרם של כל הנרצחים. בכל משחק מתחילת העונה ועד כה, עלינו לשחק עם סרטים שחורים על הזרוע. הסברתי לשחקנים שאנחנו צריכים כל בוקר לקום ולהגיד תודה שיש לנו את הזכות להתעסק בדבר שאנחנו כל כך אוהבים, גם בימים רגילים ובטח ובטח בימים כאלה. קבוצה שזוכה באליפות לא זוכה בגלל משהו ספציפי אחד, אלא בעקבות המון דברים קטנים. כמו עבודת פסיפס, חיבור של אבנים קטנות בצבעים ובצורות שונות יוצרת אומנות אחד גדולה".

הגעת לשמשון ת"א אחרי פרק ארוך בהכח עמידר ר"ג. מה מצאת במועדון? 

"הייחודיות של הקבוצה בפרט והמועדון בכלל - זה המשפחתיות והביחד שיש במועדון הזה. מועדון חם עם אנשים מדהימים החל מהצוות המקצועי/מנהלתי ועד השחקנים. כולם נרתמים אחד לעזרתו של השני. כמו שכבר אמרתי, גם במשחקים שלנו ראו את זה, כולם משחקים קודם כל בשביל השגת המטרה שלנו לפני טובתם האישית. הצלחת הכלל הייתה חשובה לכולם יותר מהצלחת הפרט".

מה אתה צופה לשחקני הקבוצה שלך בהמשך הדרך?

"המועדון שלנו שם לעצמו מטרה לגדל שחקנים מתוך המועדון גם לקבוצת הנוער וגם לקבוצת הבוגרים. בקבוצת נערים א' יש לא מעט שחקנים שנמצאים במועדון כבר שנים רבות. מבחינתנו זה הישג ענק לא פחות מאליפות. אני מאמין שחלק די גדול מסגל הקבוצה ישתלב בעונה הבאה בנוער וחלקם יהיו אף שחקנים משמעותיים בהרכב הקבוצה. כבר בעונה הזאת חלק משחקני נערים א' שולבו כבר בקבוצת הנוער וחלק ישולבו עד סוף העונה. זאת המטרה האמיתית במחלקות נוער. האליפויות והתארים חשובים מאוד, לפתח שחקנים חשוב הרבה יותר".

היכן נראה אותך בעונה הבאה?

"אני ממשיך בשמשון ת"א, בתקופה הקרובה אדע את הגדרת התפקיד. כשבועיים לפני המלחמה הגעתי למועדון אחרי שמונה עונות בהכח. הכרתי חלק מאנשי המועדון לפני שהצטרפתי אך עם הזמן הבנתי שההחלטה להצטרף למועדון של שמשון הייתה החלטה מצויינת עבורי. מועדון ששם את החינוך והערכים בראש סדר העדיפויות שלו. מועדון עם אנשים שדוגלים בדיוק בדברים שאני מאמין, רואים את המועדון כבית חינוך מעבר להיות מועדון כדורגל. רואים את המועדון כמקום למגוון רחב של אוכלוסיות - למשל קבוצת בוגרות שנפתחה העונה, קבוצה של ילדים מיוחדים שתפתח בימים הקרובים , מועדון ואנשים שעושים לא מעט פעולות מאחורי הקלעים בכדי לעזור לאנשים הזקוקים לכך מתוך ומחוץ למועדון.  אומרים בחיים שאלוהים סוגר דלת ופותח חלון, אין יותר נכון מהמשפט הזה עבורי".